ЯКІСТЬ ПРОДУКЦІЇ, ЯК НАЙВАЖЛИВІШИЙ ПОКАЗНИК КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ
СУЧАСНЕ МАТЕРІАЛОЗНАВСТВО ТА ТОВАРОЗНАВСТВО: ТЕОРІЯ, ПРАКТИКА, ОСВІТА :: Управління якістю та безпечністю товарів і послуг.
Сторінка 1 з 1
ЯКІСТЬ ПРОДУКЦІЇ, ЯК НАЙВАЖЛИВІШИЙ ПОКАЗНИК КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ
Одарченко М.С., канд. техн. наук, професор
Соколова Є.Б.
Купрікова К.С.
ХДУХТ, Харків
Соколова Є.Б.
Купрікова К.С.
ХДУХТ, Харків
ЯКІСТЬ ПРОДУКЦІЇ, ЯК НАЙВАЖЛИВІШИЙ ПОКАЗНИК КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ
Серед факторів, що визначають конкурентоспроможність підприємства, ключовими в сучасних умовах є гарантії високої якості продукції, що випускається.
Важливим фактором стабілізації та розвитку економіки України є виважена робота у сфері управління якістю товарів, робіт і послуг, яку проводить Державний Комітет України з питань технічного регулювання та споживчої політики. На шляху до розв’язання економічних і соціальних проблем важливе значення має підготовка та впровадження взаємозалежних регіональних механізмів підвищення якості і конкурентоспроможності продукції.
Забезпечення якості, розуміють як систему заходів, які постійно підтримують упевненість споживача в якості продукції. Відповідно суттєво зростає і роль людини та навчання персоналу. У взаємовідносинах постачальників та споживачів велике значення має сертифікація систем якості на відповідність стандартам ІSО.
Основним завданням ISO є підтримка розроблення міжнародних стандартів, тестування та сертифікації, спрямованих на розвиток міжнародної торгівлі якісними товарами та послугами.
Головною метою використання стандарту ISO є: надання споживачам впевненості у тому, що організація здатна стабільно задовольняти їх вимоги; надання керівництву організації впевненості у тому, що вона здатна стабільно задовольняти вимоги споживачів; надання працівникам організації впевненості у тому, що вони чітко, якісно та в повному обсязі виконують свої обов’язки та поставлені завдання
У період економічних перетворень питання якості випали з поля зору керівників багатьох підприємств. Але вже незабаром, провідні підприємства в умовах спаду виробництва, впровадили і сертифікували системи якості на відповідність вимогам ISO у міжнародних організаціях. Досвід цих підприємств по забезпеченню відповідності експортної продукції вимогам міжнародних стандартів послужив позитивним прикладом для введення систем якості та підвищення конкурентоспроможності на підприємствах різних галузей.
Як показує світова практика ринкових відносин, взаємозалежне вирішення проблем якості гарантує підвищення конкурентоспроможності підприємства.
Конкурентоспроможність включає в себе сукупність якісних і вартісних характеристик товару, що сприяють створенню конкурентних переваг перед іншими товарами-аналогами в задоволенні конкретної потреби покупця на конкретному ринку в даний період часу та включає дві основні складові. Перша зв'язана з виробом споживача і значною мірою зводиться до якості. Друга зв'язана, як з економікою створення збуту і сервісу товару, так і з економічними можливостями й обмеженнями споживача.
Пріоритети сучасного розвитку економіки вимагають не тільки збільшення обсягу виробництва, а й випуску конкурентноздатних товарів, які максимально задовольняють потреби споживачів. Проблема підвищення якості та конкурентоспроможності споживчих товарів вітчизняних виробників не тільки актуальна, але і є однією з найважливіших економічних проблем на сучасному етапі.
Конкурентоспроможність – це вирішальний фактор комерційного успіху підприємства на розвитому конкурентному ринку. Це багатоаспектне поняття, що означає відповідність товару умовам ринку, конкретним вимогам споживачів не тільки по своїм якісним, технічним, економічним, естетичним характеристиках, але і по інших умовах його реалізації (ціна, терміни постачання, канали збуту, сервіс, реклама). Більш того, важливою складовою частиною конкурентноздатності товару є рівень витрат споживача за час експлуатації.
Якість продукції є найважливішим показником конкурентоспроможності підприємства, особливо це важливо в умовах переходу до ринкової економіки. В сучасних економічних умовах, коли вирішальне значення для виробника набуває думка споживача. Зараз споживчий ринок насичений безліччю різноманітних товарів, тому у покупця є вибір і він все більше схильний до придбання найбільш якісної продукції, виготовленої за сучасними технологіями. Незатребуваність вітчизняних товарів веде до спаду обсягів виробництва продукції народногосподарського значення, що в свою чергу призводить до кризового стану економіки в цілому. Від рівня якості та конкурентоспроможності продукції залежить виживання підприємства та його процвітання на ринку.
Важливим фактором стабілізації та розвитку економіки України є виважена робота у сфері управління якістю товарів, робіт і послуг, яку проводить Державний Комітет України з питань технічного регулювання та споживчої політики. На шляху до розв’язання економічних і соціальних проблем важливе значення має підготовка та впровадження взаємозалежних регіональних механізмів підвищення якості і конкурентоспроможності продукції.
Забезпечення якості, розуміють як систему заходів, які постійно підтримують упевненість споживача в якості продукції. Відповідно суттєво зростає і роль людини та навчання персоналу. У взаємовідносинах постачальників та споживачів велике значення має сертифікація систем якості на відповідність стандартам ІSО.
Основним завданням ISO є підтримка розроблення міжнародних стандартів, тестування та сертифікації, спрямованих на розвиток міжнародної торгівлі якісними товарами та послугами.
Головною метою використання стандарту ISO є: надання споживачам впевненості у тому, що організація здатна стабільно задовольняти їх вимоги; надання керівництву організації впевненості у тому, що вона здатна стабільно задовольняти вимоги споживачів; надання працівникам організації впевненості у тому, що вони чітко, якісно та в повному обсязі виконують свої обов’язки та поставлені завдання
У період економічних перетворень питання якості випали з поля зору керівників багатьох підприємств. Але вже незабаром, провідні підприємства в умовах спаду виробництва, впровадили і сертифікували системи якості на відповідність вимогам ISO у міжнародних організаціях. Досвід цих підприємств по забезпеченню відповідності експортної продукції вимогам міжнародних стандартів послужив позитивним прикладом для введення систем якості та підвищення конкурентоспроможності на підприємствах різних галузей.
Як показує світова практика ринкових відносин, взаємозалежне вирішення проблем якості гарантує підвищення конкурентоспроможності підприємства.
Конкурентоспроможність включає в себе сукупність якісних і вартісних характеристик товару, що сприяють створенню конкурентних переваг перед іншими товарами-аналогами в задоволенні конкретної потреби покупця на конкретному ринку в даний період часу та включає дві основні складові. Перша зв'язана з виробом споживача і значною мірою зводиться до якості. Друга зв'язана, як з економікою створення збуту і сервісу товару, так і з економічними можливостями й обмеженнями споживача.
Пріоритети сучасного розвитку економіки вимагають не тільки збільшення обсягу виробництва, а й випуску конкурентноздатних товарів, які максимально задовольняють потреби споживачів. Проблема підвищення якості та конкурентоспроможності споживчих товарів вітчизняних виробників не тільки актуальна, але і є однією з найважливіших економічних проблем на сучасному етапі.
Конкурентоспроможність – це вирішальний фактор комерційного успіху підприємства на розвитому конкурентному ринку. Це багатоаспектне поняття, що означає відповідність товару умовам ринку, конкретним вимогам споживачів не тільки по своїм якісним, технічним, економічним, естетичним характеристиках, але і по інших умовах його реалізації (ціна, терміни постачання, канали збуту, сервіс, реклама). Більш того, важливою складовою частиною конкурентноздатності товару є рівень витрат споживача за час експлуатації.
Якість продукції є найважливішим показником конкурентоспроможності підприємства, особливо це важливо в умовах переходу до ринкової економіки. В сучасних економічних умовах, коли вирішальне значення для виробника набуває думка споживача. Зараз споживчий ринок насичений безліччю різноманітних товарів, тому у покупця є вибір і він все більше схильний до придбання найбільш якісної продукції, виготовленої за сучасними технологіями. Незатребуваність вітчизняних товарів веде до спаду обсягів виробництва продукції народногосподарського значення, що в свою чергу призводить до кризового стану економіки в цілому. Від рівня якості та конкурентоспроможності продукції залежить виживання підприємства та його процвітання на ринку.
Список використаних джерел: 1. Плетнева. Н.П. ИСО 9001 – 2000: Новый подход к созданию системы менеджмента качества / Н. П. Плетнева // Стандарты и качество.– 2001.– с. 46. 2. Иванов Ю.Б. Конкурентоспособность предприятия: оценка, диагностика, стратегия: научное издание / Ю.Б. Иванов – Харьков: Изд. ХНЕУ, 2004. – с. 214. 3. Пилипенко Ю.И. Конкурентоспособность экономики Украины: источники формирования и социальные последствия / Ю.И. Пилипенко // Экономика Украины, – 2008. – № 8. – с. 112-113.
СУЧАСНЕ МАТЕРІАЛОЗНАВСТВО ТА ТОВАРОЗНАВСТВО: ТЕОРІЯ, ПРАКТИКА, ОСВІТА :: Управління якістю та безпечністю товарів і послуг.
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі