АНАЛІЗ СУЧАСНОГО РИНКУ ЕЛЕКТРОПОБУТОВИХ МАШИН В УКРАЇНІ ТА ТЕНДЕНЦІЇ ЙОГО РОЗВИТКУ
СУЧАСНЕ МАТЕРІАЛОЗНАВСТВО ТА ТОВАРОЗНАВСТВО: ТЕОРІЯ, ПРАКТИКА, ОСВІТА :: Маркетингові аспекти товарознавства.
Сторінка 1 з 1
АНАЛІЗ СУЧАСНОГО РИНКУ ЕЛЕКТРОПОБУТОВИХ МАШИН В УКРАЇНІ ТА ТЕНДЕНЦІЇ ЙОГО РОЗВИТКУ
Демидчук Л. Б., к.т.н.;
Зборавський р. М.,
Львівська комерційна академія, м. Львів
Зборавський р. М.,
Львівська комерційна академія, м. Львів
АНАЛІЗ СУЧАСНОГО РИНКУ ЕЛЕКТРОПОБУТОВИХ МАШИН В УКРАЇНІ ТА ТЕНДЕНЦІЇ ЙОГО РОЗВИТКУ
Промисловість України виробляє близько ста найменувань електропобутових машин та приладів, тоді як у високорозвинених промислово країнах (США, Німеччина, Японія, Англія, Франція) виробляють понад 400 видів побутової техніки. Роздержавлення визначило сьогоднішній стан ринку, на якому утвердились товари практично всіх провідних світових виробників, при цьому імпортний сегмент ринку продовжує розширюватись і витискає українських виробників. Тому комерційні структури для населення України закуповують різноманітні електропобутові прилади та машини в провідних фірмах Німеччини, Японії, США, Італії, Франції та інших країнах [1].
Імпортом електропобутової техніки в Україні займаються понад 150 великих і середніх фірм. Проте з урахуванням усіх малих фірм-імпортерів, які не проводять масштабних рекламних кампаній і не беруть участі у виставках, загальна кількість імпортерів побутової електротехніки збільшиться як мінімум втричі. Тобто майже 500 фірм (1,5 % суб'єктів економічної діяльності) в Україні ввозять побутову техніку. Близько 70 % фірм пропонують новий асортимент побутової техніки, 20 % фірм спеціалізуються на великій побутовій техніці, а 10 % пропонують тільки малу побутову техніку.
Сьогодні на ринку побутової техніки України представлено близько 200 моделей побутових холодильників і морозильників, пральних машин і понад 300 найменувань малої побутової техніки. Частка вітчизняних моделей складає близько 10 % представленого на ринку модельного ряду як великої, так і відносно малої побутової техніки. Відповідно до оцінок фахівців AT "Бізнес" розподіл обсягів продажу на українських ринках великої побутової техніки характеризується такими даними (у % до загального обсягу): "Арістон Індезіт" – 40 %, "Зануссі" – 12 %, "Ровента" – 10 %, "Ардо" – 12 %, "Бош", "Сіменс" – 5 %, "Електролюкс" – 2 %, інші – 18 %. Оцінити сегментацію ринку малої побутової техніки досить важко через складність асортименту. Необхідно відзначити, що товари для середнього класу в даний момент представлені торговельними марками "Тефаль", "Молінекс", "Ровента", "Бош", "Сіменс" "Філіпс", "Браун" та ін. Товари, що розраховані на менш заможного покупця, представлені торговельними марками "Уніт" (Австрія), "Меліса" (Швеція), "Северин" (Німеччина) [1].
Аналіз стану виробництва найважливіших видів побутової техніки в Україні показує:
1) від'ємну динаміку за період 1990 – 1999 років – високі темпи зниження виробництва (наприклад, обсяг випуску пилососів, міксерів, чайників, соковижималок, м'ясорубок зменшився в понад 10 разів; кавоварок і вентиляторів – у 50 разів; кавомолок – у 60 разів, а фенів – майже в 90 разів). Різке зниження обсягів виробництва в основному пояснюється низьким рівнем купівельної спроможності населення; невисокою конкурентоспроможністю вітчизняної побутової техніки порівняно з аналогічною імпортною продукцією.
2) позитивну динаміку за період 2000 – 2009 років – високі темпи зростання реалізації всіх асортиментних груп електропобутових виробів (наприклад, продаж пилососів збільшився в понад 3 рази; прасок – майже в 2 рази).
3) слід зауважити, що з 2010 року, збільшилося виробництво електропобутових товарів, зокрема пилососів, прасок, м'ясорубок, кавоварок, духовок, що позначилось і на структурі реалізації, бо споживчий ринок поповнився українськими товарами. Така тенденція збереглась і в 2014 році.
Віддзеркаленням політичної та економічної ситуації на сьогодні в Україні став ринок побутової техніки, а саме ціни на товари. Індекси оптових цін на деякі побутові товари і середньомісячна заробітна плата, за даними Держкомстату України, показують, що в 2015 році, порівняно з 2014 роком, купівельна спроможність населення зменшилась на холодильники в 6,2 рази, пральні машини – у 5,2 рази, електропилососи – у 3,8 рази. Зважаючи на високі темпи інфляції (понад 38 %) та практично незмінну середню заробітну плату на 2011 – 2015 роки ситуація не змінилась.
Насиченість ринку електротоварів залежить від імпорту, але в основному все ж таки від вітчизняних виробників, у тому числі регіональних. За останні декілька років ринок електропобутових товарів в Україні виріс у 5 разів. Побутова техніка стала дешевшою і доступнішою для вітчизняного споживача. Підтримка та розвиток власного вітчизняного виробництва електропобутових товарів має стати головним завданням держави.
В даний час промисловістю випускається достатньо широкий асортимент побутових електротоварів. Останніми роками пристрій електропобутових товарів зазнає істотні зміни завдяки широкому впровадженню мікроелектроніки. У виробництві електропобутових товарів все ширше застосовуються лінії автоматичної збірки за допомогою міні-роботів. Розширяється виробництво товарів з підвищеними функціональними можливостями. Безперервно удосконалюється асортимент у напрямі підвищення їх якості, збільшення тривалості дії. Велику увагу надається дизайну електропобутових товарів, випуску виробів, відповідних сучасним напрямам моди.
Якщо розглядати ринок роздрібної торгівлі електропобутовою технікою в Україні з погляду конкурентної боротьби між окремими суб`єктами торгівлі, то його можна характеризувати як олігополію [1]. Характерними рисами ринку електропобутових товарів є такі тенденції:
– наявність невеликої кількості продавців (незважаючи на значну частку роздрібних точок, більшість з них або об’єднана в мережі, тобто контролюється з одного офісу, або роздрібні ціни в них контролюються якимось одним постачальником);
– стандартизованість продукції (пральна машина відомої марки, придбана на сусідньому ринку, нічим не відрізняється за своїми товарознавчими характеристиками від тієї, що пропонується в іншому торговельному центрі);
– олігополія: усі учасники ринку обов’язково враховують поведінку конкурентів, виробляючи власну стратегію поведінки;
На ринку електропобутових товарів відбувається боротьба за покупця. Загалом, якщо розглядати магазин як торгову марку, то рівень його продажу розподіляється приблизно таким чином:
– потенційні покупці – (близько 25-30 %);
– покупці, котрі є постійними покупцями магазину;
– разові покупці – (близько 70-75 %);
– покупці, котрі не є прибічниками конкретного магазину, а шукають, де можна придбати потрібний їм товар подешевше.
На жаль сучасний споживчий ринок побутової техніки в Україні характеризується великою розмаїтістю моделей в основному імпортної техніки. Конкуренцію імпортним виробам на ринку складають тільки українські холодильні прилади і частково кухонні плити.
Список використаних джерел: 1. Ринок непродовольчих товарів України: реалії та перспективи: монографія: в 3 т. / О. О. Шубін, О. М. Азарян та ін.; за наук. ред. О.О. Шубіна. – Донецьк: ДонНУЕТ, 2010. – 564 с. 2
. Імпортом електропобутової техніки в Україні займаються понад 150 великих і середніх фірм. Проте з урахуванням усіх малих фірм-імпортерів, які не проводять масштабних рекламних кампаній і не беруть участі у виставках, загальна кількість імпортерів побутової електротехніки збільшиться як мінімум втричі. Тобто майже 500 фірм (1,5 % суб'єктів економічної діяльності) в Україні ввозять побутову техніку. Близько 70 % фірм пропонують новий асортимент побутової техніки, 20 % фірм спеціалізуються на великій побутовій техніці, а 10 % пропонують тільки малу побутову техніку.
Сьогодні на ринку побутової техніки України представлено близько 200 моделей побутових холодильників і морозильників, пральних машин і понад 300 найменувань малої побутової техніки. Частка вітчизняних моделей складає близько 10 % представленого на ринку модельного ряду як великої, так і відносно малої побутової техніки. Відповідно до оцінок фахівців AT "Бізнес" розподіл обсягів продажу на українських ринках великої побутової техніки характеризується такими даними (у % до загального обсягу): "Арістон Індезіт" – 40 %, "Зануссі" – 12 %, "Ровента" – 10 %, "Ардо" – 12 %, "Бош", "Сіменс" – 5 %, "Електролюкс" – 2 %, інші – 18 %. Оцінити сегментацію ринку малої побутової техніки досить важко через складність асортименту. Необхідно відзначити, що товари для середнього класу в даний момент представлені торговельними марками "Тефаль", "Молінекс", "Ровента", "Бош", "Сіменс" "Філіпс", "Браун" та ін. Товари, що розраховані на менш заможного покупця, представлені торговельними марками "Уніт" (Австрія), "Меліса" (Швеція), "Северин" (Німеччина) [1].
Аналіз стану виробництва найважливіших видів побутової техніки в Україні показує:
1) від'ємну динаміку за період 1990 – 1999 років – високі темпи зниження виробництва (наприклад, обсяг випуску пилососів, міксерів, чайників, соковижималок, м'ясорубок зменшився в понад 10 разів; кавоварок і вентиляторів – у 50 разів; кавомолок – у 60 разів, а фенів – майже в 90 разів). Різке зниження обсягів виробництва в основному пояснюється низьким рівнем купівельної спроможності населення; невисокою конкурентоспроможністю вітчизняної побутової техніки порівняно з аналогічною імпортною продукцією.
2) позитивну динаміку за період 2000 – 2009 років – високі темпи зростання реалізації всіх асортиментних груп електропобутових виробів (наприклад, продаж пилососів збільшився в понад 3 рази; прасок – майже в 2 рази).
3) слід зауважити, що з 2010 року, збільшилося виробництво електропобутових товарів, зокрема пилососів, прасок, м'ясорубок, кавоварок, духовок, що позначилось і на структурі реалізації, бо споживчий ринок поповнився українськими товарами. Така тенденція збереглась і в 2014 році.
Віддзеркаленням політичної та економічної ситуації на сьогодні в Україні став ринок побутової техніки, а саме ціни на товари. Індекси оптових цін на деякі побутові товари і середньомісячна заробітна плата, за даними Держкомстату України, показують, що в 2015 році, порівняно з 2014 роком, купівельна спроможність населення зменшилась на холодильники в 6,2 рази, пральні машини – у 5,2 рази, електропилососи – у 3,8 рази. Зважаючи на високі темпи інфляції (понад 38 %) та практично незмінну середню заробітну плату на 2011 – 2015 роки ситуація не змінилась.
Насиченість ринку електротоварів залежить від імпорту, але в основному все ж таки від вітчизняних виробників, у тому числі регіональних. За останні декілька років ринок електропобутових товарів в Україні виріс у 5 разів. Побутова техніка стала дешевшою і доступнішою для вітчизняного споживача. Підтримка та розвиток власного вітчизняного виробництва електропобутових товарів має стати головним завданням держави.
В даний час промисловістю випускається достатньо широкий асортимент побутових електротоварів. Останніми роками пристрій електропобутових товарів зазнає істотні зміни завдяки широкому впровадженню мікроелектроніки. У виробництві електропобутових товарів все ширше застосовуються лінії автоматичної збірки за допомогою міні-роботів. Розширяється виробництво товарів з підвищеними функціональними можливостями. Безперервно удосконалюється асортимент у напрямі підвищення їх якості, збільшення тривалості дії. Велику увагу надається дизайну електропобутових товарів, випуску виробів, відповідних сучасним напрямам моди.
Якщо розглядати ринок роздрібної торгівлі електропобутовою технікою в Україні з погляду конкурентної боротьби між окремими суб`єктами торгівлі, то його можна характеризувати як олігополію [1]. Характерними рисами ринку електропобутових товарів є такі тенденції:
– наявність невеликої кількості продавців (незважаючи на значну частку роздрібних точок, більшість з них або об’єднана в мережі, тобто контролюється з одного офісу, або роздрібні ціни в них контролюються якимось одним постачальником);
– стандартизованість продукції (пральна машина відомої марки, придбана на сусідньому ринку, нічим не відрізняється за своїми товарознавчими характеристиками від тієї, що пропонується в іншому торговельному центрі);
– олігополія: усі учасники ринку обов’язково враховують поведінку конкурентів, виробляючи власну стратегію поведінки;
На ринку електропобутових товарів відбувається боротьба за покупця. Загалом, якщо розглядати магазин як торгову марку, то рівень його продажу розподіляється приблизно таким чином:
– потенційні покупці – (близько 25-30 %);
– покупці, котрі є постійними покупцями магазину;
– разові покупці – (близько 70-75 %);
– покупці, котрі не є прибічниками конкретного магазину, а шукають, де можна придбати потрібний їм товар подешевше.
На жаль сучасний споживчий ринок побутової техніки в Україні характеризується великою розмаїтістю моделей в основному імпортної техніки. Конкуренцію імпортним виробам на ринку складають тільки українські холодильні прилади і частково кухонні плити.
Список використаних джерел: 1. Ринок непродовольчих товарів України: реалії та перспективи: монографія: в 3 т. / О. О. Шубін, О. М. Азарян та ін.; за наук. ред. О.О. Шубіна. – Донецьк: ДонНУЕТ, 2010. – 564 с. 2
Схожі теми
» АНАЛІЗ СТАНУ СУЧАСНОГО АВТОМОБІЛЬНОГО РИНКУ ТА ПРОБЛЕМИ ЙОГО РОЗВИТКУ
» АНАЛІЗ СУЧАСНОГО АСОРТИМЕНТУ МАКАРОННИХ ВИРОБІВ ТОРГОВЕЛЬНОЇ МЕРЕЖІ М. ХАРКОВА
» ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РИНКУ СКЛЯНИХ ВИРОБІВ В УКРАЇНІ
» СУЧАСНИЙ СТАН РОЗВИТКУ ПРОДУКТІВ НУТРІТИВНОЇ ПІДТРИМКИ ДЛЯ ЛЮДЕЙ З ОПІКОВИМИ ТРАВМАМИ В УКРАЇНІ
» ПРОБЛЕМИ БЕЗПЕКИ ТА СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ У КОСМЕТИЦІ
» АНАЛІЗ СУЧАСНОГО АСОРТИМЕНТУ МАКАРОННИХ ВИРОБІВ ТОРГОВЕЛЬНОЇ МЕРЕЖІ М. ХАРКОВА
» ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РИНКУ СКЛЯНИХ ВИРОБІВ В УКРАЇНІ
» СУЧАСНИЙ СТАН РОЗВИТКУ ПРОДУКТІВ НУТРІТИВНОЇ ПІДТРИМКИ ДЛЯ ЛЮДЕЙ З ОПІКОВИМИ ТРАВМАМИ В УКРАЇНІ
» ПРОБЛЕМИ БЕЗПЕКИ ТА СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ У КОСМЕТИЦІ
СУЧАСНЕ МАТЕРІАЛОЗНАВСТВО ТА ТОВАРОЗНАВСТВО: ТЕОРІЯ, ПРАКТИКА, ОСВІТА :: Маркетингові аспекти товарознавства.
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі