СУЧАСНЕ МАТЕРІАЛОЗНАВСТВО ТА ТОВАРОЗНАВСТВО: ТЕОРІЯ, ПРАКТИКА, ОСВІТА
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

СТРАТЕГІЯ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА

Перейти донизу

СТРАТЕГІЯ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА Empty СТРАТЕГІЯ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА

Повідомлення автор Admin Пт Бер 20, 2015 1:56 pm

Капліна Т.В. д.т.н., проф.,
Столярчук В.М. к.т.н., доц.
ВНЗ Укоопспілки «ПУЕТ», м. Полтава 

СТРАТЕГІЯ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА

Світові економічні та політичні кризи суттєво впливають на розвиток України. Внаслідок цього відбуваються значні зміни в соціально-економічній структурі держави. Національна економіка переживає глибокі деструктивні явища. Такі зміни безперечно відображаються і на суб’єктах економічних відносин, до яких належать і підприємства готельно-ресторанної сфери.
Протягом останнього періоду в значній кількості публікацій відмічається [1 – 3], що вітчизняна готельно-ресторанна галузь за темпами розвитку та якістю послуг значно поступається світовій. За останній рік вищезазначені соціально-економічні зміни  в країні значно погіршили ситуацію. Це відобразилося як на рівні галузі, так і кожного окремого підприємства. Таким чином перед кожним суб’єктом економічних відноси постало питання його виживання в таких складних умовах. Це питання не лише залишиться актуальним у найближчій перспективі, а й однозначно буде підсилюватися під впливом внутрішньої та міжнародної конкуренції. У зв’язку з цим, розвиток готельно-ресторанної галузі України повинен бути орієнтованим на посилення конкурентоспроможності. Її забезпечення можливе завдяки активації інноваційної діяльності підприємств. А це, в свою чергу, вплине на прогресивні структурні зрушення у країні та створить умови сталого соціально-економічного розвитку держави.
Як відомо [4], у сучасних умовах господарювання значна частина новинок реалізується саме підприємницькими структурами. Оскільки для більшості з них саме інновації є обов’язковою умовою виживання. Це сприяє не лише розкриттю їх інноваційного потенціалу, а й зміцненню конкурентних переваг.
Стратегію інноваційного розвитку прийнято розглядати як систему завдань, спрямованих на реалізацію довгострокових задач розвитку з урахуванням раціонального вкладу у їх вирішення. Це визначається реальними передумовами та обмеженнями. Нами проведено ряд досліджень для виявлення різноманітних факторів впливу на якість послуг вітчизняної готельно-ресторанної галузі та розроблено комплекс заходів, проведення яких забезпечить сталі конкурентні переваги засобів розміщення [5-7]. Як відомо, інноваційна модель розвитку – це концепція, в якій визначені пріоритети та обґрунтовані якісні та кількісні критерії інноваційного розвитку [4].
Пошук своєї ніші та утримання позицій на світовому ринку для готелів та інших засобів для тимчасового проживання стають дедалі важчими. В умовах підсилення конкуренції на міжнародному рівні забезпечення якості продукція та послуги на рівні стандартів є недостатнім. Вітчизняна продукція, крім цього, має бути оригінальною – не мати аналогів у світі.
На сьогодні склалися такі умови, що розвиток готельної галузі можливий завдяки створенню й ефективному використанню продукції високотехнологічного сектору. Це потребує підвищеної уваги до впровадження на вітчизняних підприємствах готельно-ресторанного господарства послуг, що супроводжуються сучасним високотехнологічним забезпеченням.
Елементами інноваційної моделі розвитку є не лише система комерціалізації новинок, а й система продукування наукових знань та інновацій [4]. Остання потребує пріоритетності розвитку освіти й науки, науково-дослідних робіт і конструкторських розробок. Розвиток інтелектуального потенціалу сприяє науково-технологічному прогресу, соціально-економічному розвитку, формує в суспільстві культуру нововведень і дух новаторства, сприяє витісненню з ринку застарілих послуг і технологій, обумовлює оновлення підходів до управління та організації роботи на підприємстві. Тому вітчизняній готельно-ресторанній сфері слід активізувати зусилля для переходу на інноваційний шлях розвитку завдяки впровадженню ефективного комплексу систем продукування наукових знань та інновацій, освіти та підвищення кваліфікації. І розпочати цей процес необхідно невідкладно. Оскільки вже зараз наявне й стрімко зростає відставання від аналогічних і споріднених сфер розвинених країн. Цей бар’єр може стати нездоланним через несумісність економік, технологій, технічного оснащення, стандартів якості життя, суспільних потреб тощо. У такому випадку вітчизняній готельно-ресторанній галузі на світовому ринку буде відведена роль сировинного придатку та джерела дешевої робочої сили. Із розвинених країн будуть «переноситися» морально й фізично незатребувані, екологічно брудні виробництва, що властиві застарілим технологічним укладам.
Таким чином для заб*езпечення підвищення якості послуг, що надаються вітчизняними підприємствами готельно-ресторанного господарства, виникає необхідність їх стратегічного інноваційного розвитку. Результатом таких зрушень буде підвищення конкурентоспроможності як окремих підприємств, так і галузі в цілому.

Список використаних джерел: 1.    Кулаева М. Рецепт роста продаж – Cross-selling! [Текст] / М. Кулаева // Отель. – 2012. – №7. – С. 32-33. 2.    Велева С.А., Велев А.И. Идентификация основопологающого фактора влияния на туристический рынок Украины [Текст] / С.А. Велева, А.И. Велев // Экономика и управление. – 2012. – №3. – С.112-116. 3.    Ресторанный бизнес Украины за 10 лет [Текст] / Управление // Рестораторь. – 2013. – №1-2(100). – С. 60-62. 4.    Маркетинг. Менеджмент. Інновації: монографія [Текст] / за ред. д.е.н., професора С.М. Ілляшенка. – Суми : ТОВ «Друкарський дім «Папірус», 2010. – 621 с. 5.    Капліна, Т.В., Столярчук, В.М. Перспективи підвищення якості продукції готельно-ресторанного господарства [Текст] / Т.В. Капліна, В.М. Столярчук // Туризм і гостинність в Україні: стан, проблеми, тенденції, перспективи розвитку : матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ.конф. – Черкаси : Брама-Україна, 2014. – С. 30-35. 6.    Каплина Т.В., Столярчук В.Н. Перспективы инновационного развития общественного питания [Текст] / Т.В. Каплина, В.Н. Столярчук // Инновационные технологии в проомышленности – основа повышения качества, конкурентоспособности и безопасности потребительских товаров. Материалы ІІ Международной научно-практической конференции. – Ярославль-Москва: Из-во «Канцлер», 2014. - С. 162-165. 7.    Столярчук, В. М. Методологічні аспекти оцінювання якості продукції готельно-ресторанного господарства [Текст] / В. М.Столярчук // Технологічний аудит та резерви виробництва. – 2014. – № 3/5 (17). – С. 45-47. doi:10.15587/2312-8372.2014.25367


Admin
Admin

Кількість повідомлень : 106
Дата реєстрації : 16.03.2015

https://tntforum.ukraine7.com

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі