СУЧАСНЕ МАТЕРІАЛОЗНАВСТВО ТА ТОВАРОЗНАВСТВО: ТЕОРІЯ, ПРАКТИКА, ОСВІТА
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ РИНКУ СУВЕНІРІВ І ВИРОБІВ ХУДОЖНІХ НАРОДНИХ ПРОМИСЛІВ

Перейти донизу

ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ РИНКУ СУВЕНІРІВ І ВИРОБІВ ХУДОЖНІХ НАРОДНИХ ПРОМИСЛІВ Empty ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ РИНКУ СУВЕНІРІВ І ВИРОБІВ ХУДОЖНІХ НАРОДНИХ ПРОМИСЛІВ

Повідомлення автор Admin Чт Бер 19, 2015 1:50 pm

Пахолюк О. В., к.т.н., Передрій О. І. к.т.н.
Луцький НТУ, м. Луцьк

ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ РИНКУ СУВЕНІРІВ І ВИРОБІВ ХУДОЖНІХ НАРОДНИХ ПРОМИСЛІВ
 
Сувенірні вироби і вироби художніх народних промислів є важливим елемент іміджу країни чи компанії та чудовим способом нагадати про себе. Сувеніри вміщують в собі колорит місця в якому вони були придбані і виготовлені, та позитивні емоції, пов’язані з певними подіями, свідками яких була та чи інша людина. Разом із розвитком туризму в Україні почалося відродження давно забутих або згасаючих народних художніх промислів, які стали фундаментом сувенірної галузі [1].
Ринок сувенірної продукції в Україні ще дуже молодий, а тому знаходиться на стадії становлення. Інфраструктура продажу сувенірної продукції сформована, проте представлений асортимент не розширяється і недостатньо задовольняє зростаючі потреби. Тому появилась потреба відродження  ремесел та промислів сувенірів, які є найкращим нагадуванням про чужу країну, оскільки найбільш яскраво передають її культурні особливості [2].
Кожен сувенір повинен виконувати пізнавальну, рекламну, асоціативну, психологічну та інші функції, тому вимоги до сувенірної продукції особливі, адже ознаки та функції сувеніру повинні відтворюватись в своїй індивідуальній манері, доступно, зрозуміло і ненав’язливо. Для цього необхідно сформулювати номенклатуру ознак і встановити зв’язки сувенірної продукції з українським середовищем, яке є неповторним та самобутнім [3].
В сучасних умовах держава недостатньо дбає про національну свідомість і самобутність, а тому сфера сувенірної продукції та виробів декоративно-прикладного мистецтва в Україні не до кінця досліджена та вивчена. Значного удосконалення потребує система класифікації сувенірної продукції. Слід також відмітити відсутність спеціальних досліджень в цій сфері. Галузь розвивається стихійно, тому дана проблематика є актуальною, а її вивчення має практичне значення.
За різними оцінками, український ринок сувенірної продукції характеризується досить високим рівнем конкуренції, проте, деякі експерти вважають, що цим можна знехтувати, оскільки в результаті, кожна компанія йде своїм шляхом, має різне обладнання, тощо.
Умовно, можна виділити наступні типи сувенірних фірм [4]:
1.   Фірми, що постачають сувенірну продукцію від закордонних виробників, за каталогами. У них дійсно дуже широкий вибір продукції, однак пропозиція все рівно обмежена рамками каталогу. Разом з тим, у них є ряд недоліків: прив’язка до тиражу; до тривалості поставок; до митного оформлення.
2.   Компанії, що займаються виробництвом сувенірної продукції. Кількість їх обмежена, як правило, це художні чи ремісничі майстерні, що переросли у комерційні підприємства. Якість продукції у них висока, тому що це практично, авторські роботи. Спеціально під клієнта можна розробити фірмовий ексклюзивний дизайн, виготовити сигнальний зразок. Проте вибір споживача, все рівно буде обмежений технічними можливостями конкретного виробника.
3.   Компанії, які пропонують свої послуги в комплексі: розробку логотипу, дизайну, фірмового стилю та виготовлення власне сувенірної продукції, часто через посередників.
Загалом, спостерігається така ситуація: 30% компаній мають власну виробничу базу для виготовлення сувенірів, щодо поставок, то 65,71% таких відбувається з внутрішнього ринку, 32,86% – з Європи, 21,43% – з Азії. Щодо географії опитування, 42,85% компаній представляють Київ, 24,29% – Східну Україну, 12,86% – Західну Україну, 11,43% – Центральну Україну, 7,14% – Південну Україну, 1,43% – Північну Україну.
Проаналізувавши джерела інформації, можна сказати, що широкий асортимент сувенірної продукції, виготовленої як кустарним, так і промисловим способом, вимагає створення класифікації, необхідної для більш ефективного обслуговування туристів і задоволення їх потреб [4].
Асортимент виробів народних художніх промислів та сувенірів включає різні товари, що поділяється на групи за такими ознаками як призначення, матеріал виготовлення, тематика, промислово-галузева приналежність тощо.
Реклама на сувенірах позитивно сприймається оточуючими, не викликає роздратування і має велику тривалість дії. Сам факт дарування та отримання подарунків-сувенірів викликає позитивні емоції і сприяє створенню сприятливої атмосфери для ділового спілкування.
На ринку сувенірів помітні кілька тенденцій [3-4]. З одного боку – він активно розростається завдяки появі нових сувенірних крамничок та салонів, з іншого – переважна більшість продукції в них, як правило, китайського виробництва.
Кількість туристів – це суттєвий фактор, як і їхня купівельна спроможність. Ринок сувенірів залежить від платіжної спроможності населення. А оскільки в країні криза, він частково завмер, хоча ненадовго. Ринок сувенірів зростатиме, оскільки обмежити його дуже важко, адже він потенційно привабливий у різних цінових категоріях.
Для ринку сувенірів характерна сезонність. Влітку він найактивніший, а під кінець осені його активність суттєво знижується. Пік сезону припадає на літо та на зимові свята, оскільки у цей час купують не лише сувеніри, а й подарунки.
Отже, проведені дослідження показують, що виробництво сувенірів не стоїть на місці, змінюється асортимент сувенірних товарів та змінюються уподобання споживачів, оскільки попит на продукцію постійно зростає; сувенірна продукція підпорядкована модним тенденціям, а споживчий ринок – умовам конкурентоспроможності (попиту та пропозиції).
Список літературних джерел: 1. Антонович Є.А. та ін. Декоративно-прикладне мистецтво / Є. А. Антонович – Львів, 2002. – 264 с. 2. Жуковська Р. І. Сувенір і його значення / Р. І. Жуковська. – М., 2001- 148 с. 3. Шкварок І.М. Вироби із шкіри – сувенірна продукція, об’єкти промислу та декоративно-прикладного мистецтва [Текст] / І.М. Шкварок, Ю.І. Фордзюн, Т.Р. Іванчо // Науковий вісник Мукачівського державного університету, 2012, № 13 (Cool. – С. 24-34. 4. ua-referat.com.


Admin
Admin

Кількість повідомлень : 106
Дата реєстрації : 16.03.2015

https://tntforum.ukraine7.com

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі