РИНОК ІМІТОВАНОЇ ПРОДУКЦІЇ ІЗ СУРІМІ В УКРАЇНІ
СУЧАСНЕ МАТЕРІАЛОЗНАВСТВО ТА ТОВАРОЗНАВСТВО: ТЕОРІЯ, ПРАКТИКА, ОСВІТА :: Маркетингові аспекти товарознавства.
Сторінка 1 з 1
РИНОК ІМІТОВАНОЇ ПРОДУКЦІЇ ІЗ СУРІМІ В УКРАЇНІ
Кайнаш А.П., к.т.н., доц.;
Король М.В.,
ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»,
м. Полтава
Король М.В.,
ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»,
м. Полтава
РИНОК ІМІТОВАНОЇ ПРОДУКЦІЇ ІЗ СУРІМІ В УКРАЇНІ
Сурімі – це фарш тонкого подрібнення з філе риб-сирцю, підданий багаторазовому інтенсивному промиванню та рафінуванню, у результаті чого він набуває світлого кольору, високої желеутворюючої здатності та еластичності, не має вираженого рибного запаху та смаку.
Актуальність теми полягає в тому, що на українському ринку продукція із сурімі існує майже 30 років, а в країнах Азії вона з’явилася більше 100 років тому. Український ринок крабових паличок (а точніше – імітованих морепродуктів із сурімі) виходить на новий етап розвитку: перехід споживача від низькопробного продукту до більш якісного, ігноруючи ціну. Значний попит на сурімі та отриманих з неї продуктів пов’язаний з їх високою біологічною та харчовою цінністю.
Тому виникає питання, чи може вітчизняна рибна промисловість забезпечити існуючий попит на продукцію із сурімі. Адже виробництво продукції із сурімі передбачає використання лише філе свіжовиловленої риби певних порід. Традиційно сурімі виготовляють із риб сімейства тріскових (минтай, хек, путасу) і з деяких тропічних видів.
Мета роботи – аналіз сучасного ринку продукції імітованої із сурімі в Україні.
В останні роки в Чорному та Азовському морях стало менше промислових риб, і для відновлення популяції необхідно зупинити промисел на 3 – 4 роки. Сьогодні рибалками України в Азовському морі виловлюється дещо більше 12 тис. тонн риби, з яких 90 % складає малоцінна тюлька та хамса. З двадцяти шести видів риб, що добувалися колись у Чорному морі, на цей час зберігають промислове значення лише шість, а вилов риби у внутрішніх водоймах знизився у 2 – 3 рази. Ця проблема стосується не тільки України, вона властива багатьом країнам.
Якщо не брати до уваги імпорт, риба та рибна продукція потрапляють у роздрібну торгівлю з трьох основних джерел: океанічні рибодобувні підприємства, Азово-Чорноморський басейн, прісноводні водойми. В той же час, як і раніше, 95 – 97% сировини з морепродуктів, що переробляється в Україні, становить імпорт. Лише завдяки імпорту, дана продукція присутня на українському ринку. Риба та інші дари моря, що виловлюються рибалками України, в кращому випадку придатні для консервного виробництва. Тому що, вітчизняні рибалки заморожують вилов, не маючи можливості продати рибу в свіжому чи охолодженому стані.
Традиційно основними регіонами, що поставляють рибну продукцію є місто Севастополь АР Крим та Одеська область, де знаходяться провідні підприємства рибної промисловості України.
Питома вага підприємств цих регіонів у сукупному обсязі мороженої риби, яка виробляється в Україні, становить близько 90%. Виробники консервованої рибної продукції, які працюють переважно на імпортній сировині, розташовані в Дніпропетровській, Житомирській, Харківській, Чернігівський, Черкаській, Київській областях (включаючи м. Київ), де сконцентровані найбільші потужності з переробки риби та холодильники.
В Україні найбільш відомим виробником продукції імітованої із сурімі є підприємство ВАТ «Аквавіт» (м. Іллічівськ, Одеська обл.), що випускає продукцію на сучасному технологічному устаткуванні виробництва Японії та Німеччини під торговельною маркою «Водный мир». Частка продажу в Україні імітованої продукції із сурімі ТМ «Водный мир» становить 37% (рис.1).
Рисунок 1. – Об’ємна частка основних торгових марок на ринку України, %
Так, за даними діаграми ми бачимо, що за 2014 рік перше місце належить ТМ «VICI» (Литва), яка має частку продажу продукції із сурімі в Україні – 43%. А на третьому місці – ТМ «Santa Bremor» (Білорусь) – 20% продажу даної продукції.
Необхідно відзначити, що продукція із сурімі надходить в Україну з Росії різних товаровиробників. Так, наприклад, продукція ТМ «VICI» (Естонія) також виробляється на території Калінінградської області (рис. 2).
Рисунок 2. – Основні країни постачальники продукції імітованої із сурімі в Україну, %
Аналіз основних країн постачальників продукції із сурімі показав, що частка постачання з Росії складає 74%. Інші 26% розділені між Китаєм (15%), Білоруссю (5%), Литвою (4%), а також Данією, Естонією, Францією, Чехією та США.
Отже, багато видів риби, які імпортуються в Україну в наших водоймах не водяться, а для вилову її у світовому океані у вітчизняних компаній не вистачає суден. Лише завдяки імпорту риба та морепродукти присутні на українському ринку.
Враховуючи постійний попит споживачів на продукцію із сурімі, вітчизняні виробники та імпортери дедалі частіше звертають увагу на цей сегмент ринку та нарощують обсяги її виробництва, розширюють асортимент, демонструючи позитивну динаміку фінансових і абсолютних показників ринку.
Список використаних джерел: 1. Вылов рыбы в Украине. – [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.rbc.ua. 2. Прогноз теневого рыбного рынка Украины. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.fishindustry.net/ukraine. 3. Рыбная отрасль Украины: состояние и перспективы. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http:www.ukrfishexpert.com. 4. Складчиков В. Крабові тренди / В. Складчиков // Світ продуктів. – 2007. – №5. – С. 20-22. 5. Чернік В.Г. Ви маєте це знати: «Одкровення перед споживачем. Продукція із сурімі імітована». – [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.vodnyj-mir.ua
Актуальність теми полягає в тому, що на українському ринку продукція із сурімі існує майже 30 років, а в країнах Азії вона з’явилася більше 100 років тому. Український ринок крабових паличок (а точніше – імітованих морепродуктів із сурімі) виходить на новий етап розвитку: перехід споживача від низькопробного продукту до більш якісного, ігноруючи ціну. Значний попит на сурімі та отриманих з неї продуктів пов’язаний з їх високою біологічною та харчовою цінністю.
Тому виникає питання, чи може вітчизняна рибна промисловість забезпечити існуючий попит на продукцію із сурімі. Адже виробництво продукції із сурімі передбачає використання лише філе свіжовиловленої риби певних порід. Традиційно сурімі виготовляють із риб сімейства тріскових (минтай, хек, путасу) і з деяких тропічних видів.
Мета роботи – аналіз сучасного ринку продукції імітованої із сурімі в Україні.
В останні роки в Чорному та Азовському морях стало менше промислових риб, і для відновлення популяції необхідно зупинити промисел на 3 – 4 роки. Сьогодні рибалками України в Азовському морі виловлюється дещо більше 12 тис. тонн риби, з яких 90 % складає малоцінна тюлька та хамса. З двадцяти шести видів риб, що добувалися колись у Чорному морі, на цей час зберігають промислове значення лише шість, а вилов риби у внутрішніх водоймах знизився у 2 – 3 рази. Ця проблема стосується не тільки України, вона властива багатьом країнам.
Якщо не брати до уваги імпорт, риба та рибна продукція потрапляють у роздрібну торгівлю з трьох основних джерел: океанічні рибодобувні підприємства, Азово-Чорноморський басейн, прісноводні водойми. В той же час, як і раніше, 95 – 97% сировини з морепродуктів, що переробляється в Україні, становить імпорт. Лише завдяки імпорту, дана продукція присутня на українському ринку. Риба та інші дари моря, що виловлюються рибалками України, в кращому випадку придатні для консервного виробництва. Тому що, вітчизняні рибалки заморожують вилов, не маючи можливості продати рибу в свіжому чи охолодженому стані.
Традиційно основними регіонами, що поставляють рибну продукцію є місто Севастополь АР Крим та Одеська область, де знаходяться провідні підприємства рибної промисловості України.
Питома вага підприємств цих регіонів у сукупному обсязі мороженої риби, яка виробляється в Україні, становить близько 90%. Виробники консервованої рибної продукції, які працюють переважно на імпортній сировині, розташовані в Дніпропетровській, Житомирській, Харківській, Чернігівський, Черкаській, Київській областях (включаючи м. Київ), де сконцентровані найбільші потужності з переробки риби та холодильники.
В Україні найбільш відомим виробником продукції імітованої із сурімі є підприємство ВАТ «Аквавіт» (м. Іллічівськ, Одеська обл.), що випускає продукцію на сучасному технологічному устаткуванні виробництва Японії та Німеччини під торговельною маркою «Водный мир». Частка продажу в Україні імітованої продукції із сурімі ТМ «Водный мир» становить 37% (рис.1).
Рисунок 1. – Об’ємна частка основних торгових марок на ринку України, %
Так, за даними діаграми ми бачимо, що за 2014 рік перше місце належить ТМ «VICI» (Литва), яка має частку продажу продукції із сурімі в Україні – 43%. А на третьому місці – ТМ «Santa Bremor» (Білорусь) – 20% продажу даної продукції.
Необхідно відзначити, що продукція із сурімі надходить в Україну з Росії різних товаровиробників. Так, наприклад, продукція ТМ «VICI» (Естонія) також виробляється на території Калінінградської області (рис. 2).
Рисунок 2. – Основні країни постачальники продукції імітованої із сурімі в Україну, %
Аналіз основних країн постачальників продукції із сурімі показав, що частка постачання з Росії складає 74%. Інші 26% розділені між Китаєм (15%), Білоруссю (5%), Литвою (4%), а також Данією, Естонією, Францією, Чехією та США.
Отже, багато видів риби, які імпортуються в Україну в наших водоймах не водяться, а для вилову її у світовому океані у вітчизняних компаній не вистачає суден. Лише завдяки імпорту риба та морепродукти присутні на українському ринку.
Враховуючи постійний попит споживачів на продукцію із сурімі, вітчизняні виробники та імпортери дедалі частіше звертають увагу на цей сегмент ринку та нарощують обсяги її виробництва, розширюють асортимент, демонструючи позитивну динаміку фінансових і абсолютних показників ринку.
Список використаних джерел: 1. Вылов рыбы в Украине. – [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.rbc.ua. 2. Прогноз теневого рыбного рынка Украины. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.fishindustry.net/ukraine. 3. Рыбная отрасль Украины: состояние и перспективы. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http:www.ukrfishexpert.com. 4. Складчиков В. Крабові тренди / В. Складчиков // Світ продуктів. – 2007. – №5. – С. 20-22. 5. Чернік В.Г. Ви маєте це знати: «Одкровення перед споживачем. Продукція із сурімі імітована». – [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.vodnyj-mir.ua
Схожі теми
» АНАЛІЗ СУЧАСНОГО РИНКУ ЕЛЕКТРОПОБУТОВИХ МАШИН В УКРАЇНІ ТА ТЕНДЕНЦІЇ ЙОГО РОЗВИТКУ
» ОЦІНКА ВІДПОВІДНОСТІ МАШИНОБУДІВНОЇ ПРОДУКЦІЇ ВИМОГАМ ГАРМОНІЗОВАНОГО ЗАКОНОДАВСТВА ЄС
» СТАНДАРТИЗАЦІЯ СВІТЛОДІОДНИХ ЛАМП ТА СВІТИЛЬНИКІВ В УКРАЇНІ
» ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РИНКУ СКЛЯНИХ ВИРОБІВ В УКРАЇНІ
» УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ БЕЛЬГІЙСЬКИХ ВАФЕЛЬ З ВИКОРИСТАННЯМ РОСЛИННОЇ СИРОВИНИ
» ОЦІНКА ВІДПОВІДНОСТІ МАШИНОБУДІВНОЇ ПРОДУКЦІЇ ВИМОГАМ ГАРМОНІЗОВАНОГО ЗАКОНОДАВСТВА ЄС
» СТАНДАРТИЗАЦІЯ СВІТЛОДІОДНИХ ЛАМП ТА СВІТИЛЬНИКІВ В УКРАЇНІ
» ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РИНКУ СКЛЯНИХ ВИРОБІВ В УКРАЇНІ
» УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ БЕЛЬГІЙСЬКИХ ВАФЕЛЬ З ВИКОРИСТАННЯМ РОСЛИННОЇ СИРОВИНИ
СУЧАСНЕ МАТЕРІАЛОЗНАВСТВО ТА ТОВАРОЗНАВСТВО: ТЕОРІЯ, ПРАКТИКА, ОСВІТА :: Маркетингові аспекти товарознавства.
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі